Pressemeddelelse for Tømrer- & Snedkerfirma Arne Danielsen A/S

I forbindelse med prisoverrækkelsen i den fornemme verdensomspændende konkurrence i letbyggeri ønskede Tømrer- & Snedkerfirma Arne Danielsen A/S at udsende en pressemeddelelse.

Pressemeddelelsen tog Cocos Bananimport sig af. Den blev skrevet som en artikel og den fulde ordlyd var som følger:

Ved det uofficielle verdensmesterskab i letbyggeri-teknik, Saint-Gobain Gypsum International Trophy Awards, i Prag hev Brande-virksomheden Arne Danielsen A/S en pris med hjem.

Prisen blev overrakt ved en storslået gallamiddag fredag den 3. juni, der blev afholdt med 450 entreprenører, arkitekter, journalister og Saint-Gobain ansatte fra næsten hele verden.

– Det var noget af en oplevelse at deltage i sådan en storslået begivenhed. Der var virkelig gjort meget ud af hele festen – alt fra lokaler og udsmykning til maden og underholdningen. Det var stort, fortæller Erik Ellehammer, direktør og medejer af Arne Danielsen A/S.

Det var en ambitiøs vision om et lyst og moderne kvadratisk atrium af letbyggeriløsninger og en komplekse og udfordrende byggeproces, som endte ud i den 6400 m2 store tilbygning til Erhvervsakademiet Aarhus.

– Selvom det er en af de store opgaver, som er svære at holde pengene hjemme på, så var det alligevel et spændende projekt. Man får som håndværker virkelig testet sine færdigheder. Det er udviklende og lærerigt – og så er det jo sjovt at prøve sine kræfter af engang imellem.

Erhvervsakademiet er udført i samarbejde med SAHL Arkitekter A/S, C.C. Contractor A/S, Rambøll Danmark A/S og Arkplan ApS.

Det er den 10. Saint-Gobain Gypsum International Trophy Awards. Den første blev afholdt i Paris i 1998 med 20 projekter fra 15 lande. Den globale konkurrence for arkitekter og entreprenører belønner de projekter, hvor der gøres innovativt brug af højtydende gipspladesystemer og puds – kombineret med godt håndværk.